Välkommen till Motor & Nostalgimuseet i Grängesberg!
Museet har något för alla åldrar, från modelltåg till grävmaskiner. Det finns butik, servering och konferenslokal med tillhörande kök. Grupper kan boka visning, även efter sommaröppet. Se mer under Om oss!
Motor & Nostalgimuseet i Grängesberg har öppnat!
Nu är museet öppet för sässongen 2026. Vintern är inte långt bakom oss, vi rekommenderar varm klädsel vid besök.
Öppettider
Museet öppnar 31 maj 2026. Du är hjärtligt välkommen att besöka oss och se våra fordon och bruksföremål från 50, 60 och 70-talet.
Måndag - Fredag
10:00 - 17:00
Lördag - Söndag
11:00 - 16:00
Sex pigga grabbar från Nederländerna. Volvofantaster!
NL_1
NL_2
Jill Jonsson på lördag och museet på söndag.
Bengt Haman med TE25
Teknikelever från VBU besöker museet.
En busslast med finländare på väg till DAK-mässan i Falun stannade till på museet.
Även varmkorv serverades för de som var sugna.
Inte ofta museet får så kända gäster. Mycket trevliga knuttar.
Det var Harley-Davidson, Indian, Victory och kanske någon jag missat.
I år erbjuder vi Kopparbergs cider, vatten och läsk.
Ett gäng glada skåningar kom på "moped" till museet
Här demonstrationskörs museets väghyvel.
Här visas 3 av museets klenoder med den autentiska bakgrunden.
En lingrävare är inte så lätt att hantera.
En Ford Anglia var överkomlig för många familjer.
Museets Hanomag cartepillar jämnar till gården.
Messerschmidt en 2-sitsig motorcykel.
Här finns analog utrustning för både foto och film samt komplett mörkrum.